budak Haziq (baju oren) ni mula-mula mengintai-intai budak kecil 'jiran sebelah meja' yang sedang main 'game'. lepas tu dia pun ambil henpon mama dia,duduk atas riba pakcik (supaya dekat dengan budak baju kelabu tu sebenarnya),kemudian pura-pura main 'game' juga..
entah ini dinamakan 'semangat bersaing' atau 'menunjuk-nunjuk'..
geli hati tengok telatah budak kecil ni sebenarnya..
lucu...
haziq ni mula-mula masuk restoran..
cepat-cepat ambil menu..
macam budak pandai membaca..
tanya dia "mau order apa"..
dia jawab "ayam"
dia order ayam sebab dalam menu tu ada gambar ayam..
geli hati betul dengan budak haziq ni..
teringat satu kisah masa saya mengajar murid tahun 1 dulu..
saya tunjukkan gambar ni dan suruh dia eja dan sebut..
![]() | |
| Raga |
dia pun dengan penuh yakin membaca..
"r...a..." ra..."g...a..." ga
"bakul"..
salah saya ka tidak pandai mengajar????

No comments:
Post a Comment